فرکانسهای دریافت کانال VOA Persain روی ماهواره هات برد (Hotbird)

این دو فرکانس برای دریافت صدای آمریکا قابل استفاده هستن. معمولا دومی بهتر جواب میده و پارازیتهای ناخواسته نداره:

Hotbird:

VOA Persian TV
12226
27500
3/4
Vertical

VOA Persian
11566
27500
3/4
Horizontal


تلویزیون BBC فارسی به ماهواره نیل‌ست منتقل شد

تلویزیون BBC فارسی به دلیل اینکه پارازیت روی فرکانسش زیاد شده بود به ماهواره نیل‌ست منتقل شد

Nilesat:

BBC Persia

10757
27.500
3/4
Vertical


خدا کنه دیگه پارازیت نگیره


یک تصویر از هزار کلمه گویاتر است

این تصویر کاملا واقعی است و جناب احمدی نژاد را در حال ارائه آمارهای دروغینش نشان می دهد

تلویزیون خصوصی آقای کروبی

الآن همه ما افسوس زمانی رو میخوریم که آقای کروبی میخواست تلویزیون خصوصی تاسیس کنه اما از این کار منع شد.
اگر آقای کروبی تلویزیون خصوصی داشت میتونست به راحتی فیلمهای آقای احمدی‌نژاد رو که درباره هاله نور و دختر 16 ساله‌ای که توی خونشون انرژی هسته‌ای تولید کرده پخش میکرد و یا کارشناسهایی که توی تیمش حضور دارن میتونستن برای مردم حرف بزنن و برنامه‌ها رو بیشتر تحلیل کنن. البته با توجه به شناختی که همه ما از شخصیت آقای کروبی داریم، مطمئنا وقت تلویزیونش رو در اختیار همه کاندیداها میگذاشت تا عدالت رو رعایت کرده باشه.
کسی چه میدونه شاید اگر آقای کروبی و مهندس موسوی همون اوایل با هم مناظره میکردن یکی از اونها همون موقع کنار میکشید. یا حداقل مناظره اونا میتونست سنگ بنای مناظرات فعلی باشه. به هر حال، تجربه مادر عِلمه. آقای کروبی و مهندس موسوی چه رئیس جمهور بشن و چه نشن حتما باید ایده راه‌اندازی تلویزیون خصوصی رو ادامه بدن و به سرانجام برسونن.

اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:
نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌ریزی منظم و صحیح استوار است.

بخش دولتی شامل کلیه صنایع بزرگ، صنایع مادر، بازرگانی خارجی، معادن بزرگ، بانکداری، بیمه، تأمین نیرو، سدها و شبکه‏های بزرگ آبرسانی، رادیو و تلویزیون، پست و تلگراف و تلفن، هواپیمایی، کشتیرانی، راه و راه‏آهن و مانند اینها است که به صورت مالکیت عمومی و در اختیار دولت است.

بخش خصوصی شامل آن قسمت از کشاورزی، دامداری، صنعت، تجارت و خدمات می‌شود که مکمل فعالیتهای اقتصادی دولتی و تعاونی است.

مالکیت در این سه بخش تا جایی که با اصول دیگر این فصل مطابق باشد و از محدوده قوانین اسلام خارج نشود و موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور گردد و مایه زیان جامعه نشود مورد حمایت قانونی جمهوری اسلامی است.

تفصیل ضوابط و قلمرو و شرایط هر سه بخش را قانون معین می‌کند.


همونطور که میبینید توی قانون اساسی این خصوصیات برای رادیو و تلویزیون مشخص شده:
  1. رادیو و تلویزیون جزو نظام اقتصادی جمهوری اسلامی قرار داره، نه نظام فرهنگی و یا سیاسی.
  2. رادیو و تلویزیون در کنار مواردی مثل بازرگانی خارجی، بانکداری، بیمه، پست و تلگراف و تلفن، هواپیمایی، کشتیرانی، راه و راه‏آهن قرار گرفته که همه این بخشها در حال حاضر با مشارکت بخش خصوصی فعالیت میکنن.
  3. مالکیت در سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی، تحت شرایطی حتی باید مورد حمایت قانونی جمهوری اسلامی باشه.
  4. تفصیل ضوابط و شرایط هر سه بخش به عهده قانون گذاشته شده و مجلس بارها از این راه به بخش خصوصی اجازه داده که در بخشهایی که قبلا ممنوع بوده سرمایه‌گذاری کنه.

نکته کنکوری خیلی خیلی مهم:

در قانون اساسی درباره رادیو و تلویزیون قانون وضع شده، اون هم قانون اقتصادی و نه فرهنگی و اجتماعی و سیاسی. درباره سیستمهای ماهواره‌ای و فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی و همینطور رسانه‌ای مثل اینترنت چیزی گفته نشده. پس نتیجه میگیریم که منظور و مراد قانون از رادیو و تلویزیون همین دو دستگاهیه که تصویرشون رو میبینید:

دو نوع رانت‌خوار داریم


جناب احمدی نژاد در مناظره با آقای موسوی، خیلی به آقای رفسنجانی و پسرهاش گیر داد و اونها رو رانت‌خوار و ... دونست. به احتمال زیاد در مناظره با آقای کروبی هم روی محاکمه آقای کرباسچی و ماجراهای چندین سال پیش مربوط به شهرداری تهران مانور میده. من درباره اینکه مسئولین حکومتی از رانت و پارتی بازی استفاده میکنن شکی ندارم، اما مسئله اینه که ما دو نوع رانت‌خوار داریم. بذارین یه مثالی بزنم:

برای ساختن یه ساختمون بزرگ مثلا یه برج مسکونی یا حتی یه خونه کوچیک، حتما باید یه معمار استخدام کنین که مسئولیت ساخت این بنا رو به عهده بگیره. اگر این معمار از دوستان و آشناهاش استفاده کنه و یا هزینه‌های اضافی روی دوشتون بذاره و خلاصه اینکه از این نمد کلاهی هم برای خودش درست کنه اما کارش رو بلد باشه و در نهایت ساختمون رو صحیح و سالم و کاملا ایمن و پابرجا بهتون تحویل بده، شما خیلی آدم خوش شانسی هستین.
چون ممکنه گرفتار معماری بشین که نه تنها از دوستا و آشناهاش رو بیاره کارکنن، بلکه اونا رو به حال خودشون بذاره که هرجوری که دوست دارن کار کنن (یا کار نکنن) و هر طور که میخوان خرج کنن و از مصالح نامرغوب استفاده کنن. از اون بدتر اینکه این معمار ممکنه اصلا یه معمار تقلبی باشه و اصلا به کاری که میکنه وارد نباشه. اونوقته که کلی دزدی میکنه ولی هیچ ساختمونی نمیسازه و یا حداکثر یه ساختمون غیر استاندارد با مصالح نامرغوب و بسیار خطرناک تحویلتون میده.

مثالم خیلی طولانی شد. کلا میخوام بگم که اگر آقای رفسنجانی و پسرهاش و یا آقای کرباسچی دزدی هم کرده باشن، این کاریه که همه انسانها با رسیدن به قدرت مرتکب میشن و قدرتا به طور ذاتی فساد میاره. اما پسرهای آقای رفسنجانی متروی تهران رو ساختن، آقای کرباسچی تهران رو سالها اداره کرد و در نهایت -اگه یادتون باشه- به چیزهای خیلی کوچیکی مثل هدیه دادن سکه‌های طلا به مدیرانش متهم شد.
چقدر سکه طلا باید جمع کنید تا ثروتی مثل ثروت جناب آقای محصولی به هم بزنید؟
این آقای محصولی و آقای کردان چه خدماتی به جامعه ارائه دادن که این همه ثروت رو جمع کردن؟
آقای رفسنجانی و کرباسچی سالها مقامهای بسیار بالای کشوری داشتن، آقای محصولی چه قدرتی داشته یا چه چیزی ساخته که از راه اون به این ثروت رسیده؟


یادتون باشه هیچ وقت ساختن خونتون رو به یه معمار تقلبی نسپارین چون حتما خونه خراب میشین.

پ.ن 1: درباره فاسد بودن ذاتی قدرت، آزمایش زندان استنفورد را ببینید.
پ.ن 2:
فیلم مستند BBC درباره آزمایش زندان استنفورد را ببینید.
پ.ن 3: این مطلب را هم درباره آزمایش قدیمی‌تر میلگرم (Milgram experiment) ببینید.